1. Postanowienia wstępne
a. Zasady ogólne
Regulamin określa rodzaje, zakres, warunki i zasady świadczenia Usług przez Administratora (Centrum Podróży Aura spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie przy Aleje Jerozolimskie 144) za pomocą Serwisu eurotunnel.pl, w tym wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem, którym posługuje się Administrator oraz tryb reklamacyjny. Przedstawia również zasady pośredniczenia przy zawieraniu Umów przepraw Eurotunnelem przez Administratora w zakresie zakupu Biletów i zawierania Umów przepraw z Operatorem Eurotunnelu za pośrednictwem Serwisu, a także odstępowania od tych Umów i innych kwestii dotyczących ww. Umów przepraw uregulowanych w ramach Serwisu.
b. Definicje
Serwis – system sprzedaży Biletów na przeprawy pasażerskie Eurotunnelem na stronie internetowej eurotunnel.pl.
Administrator – Centrum Podróży Aura spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie przy Aleje Jerozolimskie 144; wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, VIII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000129848, NIP 5220105005.
Bilet – 8-cyfrowy unikatowy numer uprawniający do przeprawy.
Eurotunnel – tunel kolejowy pod kanałem La Manche.
Klient – każda pełnoletnia osoba korzystająca z serwisu w celu zakupu biletu, lub złożenia zamówienia na przeprawę Eurotunnelem. Klient może być określany jako Użytkownik, Pasażer.
Ogólne Warunki Przepraw – szczegółowe warunki przeprawy pojazdów określane przez Operatora Eurotunnelu, dotyczące praw i obowiązków Klienta (zakup biletu na Eurotunnel jest jednoznaczny z akceptacją tych warunków). Regulamin dostępny jest pod adresem https://www.leshuttle.com/uk-en/legal-information/conditions-of-carriage, wyciąg z regulaminu dostępny na stronie https://www.eurotunnel.pl/terms-of-carriage.
Operator Eurotunnelu – konsorcjum Channel Tunnel Group Limited oraz France-Manche S.A. będącymi operatorami tunelu pod kanałem La Manche na mocy koncesji udzielonej przez rządy Wielkiej Brytanii oraz Francji z dnia 14.03.1986 r. Podmiot zarządzający przeprawą kolejową pod kanałem La Manche z Calais do Folkestone.
Operator płatności – PayU S.A.
Przeprawa lub Przeprawa Eurotunnelem – transport pojazdów (zawierających dobra komercyjne i/lub dobra osobiste i/lub zwierzęta) oraz ich pasażerów tunelem kolejowym pod kanałem La Manche.
Umowa przeprawy – umowa zawierana przez Klienta z Operatorem Eurotunnelu za pośrednictwem strony eurotunnel.pl. Potwierdzeniem zawarcia mowy jest Bilet na przeprawę.
c. Wymagania techniczne
Do efektywnego korzystania z Serwisu eurotunel.pl niezbędne jest posiadanie urządzeń technicznych pozwalających na korzystanie z Internetu oraz przeglądarki internetowej, umożliwiającej wyświetlanie stron WWW, z włączoną obsługą skryptów JavaScript oraz plików cookie. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z Serwisu to:
- komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu;
- klawiatura lub inne urządzenie wskazujące (pozwalające na wprowadzanie tekstu i zaznaczanie poszczególnych pól), umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy;
- przeglądarka internetowa z włączoną obsługą skryptów JavaScript oraz akceptującą pliki cookie;
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail);
- aktywny numer telefonu komórkowego.
Administrator gwarantuje poprawne działanie Serwisu na pięciu najpopularniejszych przeglądarkach internetowych tj. Chrome (wersja 58 lub wyższa), Edge (wersja 14 lub wyższa), FireFox (wersja 54 lub wyższa), Safari (wersja 10 lub wyższa), Opera (wersja 55 lub wyższa) oraz ich odpowiedników dla urządzeń mobilnych.
Administrator będzie dążył do umożliwienia działania Serwisu na wszystkich popularnych urządzeniach oraz systemach.
Administrator w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Serwisu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Serwisu z infrastrukturą techniczną Klienta.
d. Odpowiedzialność Administratora za wykonanie usług
Administrator mimo dołożenia wszelkiej staranności nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umów przeprawy. Administrator jest wyłącznie pośrednikiem w procedurze zawarcia oznaczonych Umów. Następuje to w imieniu i na rzecz Operatora Eurotunnelu. Administrator przyjmuje płatności za Bilet, może dokonywać zwrotu płatności za Bilet w określonych przypadkach oraz przyjmować oświadczenia o odstąpieniu od Umów przeprawy w określonych wyraźnie w Ogólnych Warunkach Przepraw przypadkach.
2. Ogólne zasady
Z Serwisu mogą korzystać osoby pełnoletnie, w przypadku kupna biletów dla osób niepełnoletnich wszelkie czynności powinny być wykonywane przez osoby sprawujące nad nimi opiekę (lub władzę rodzicielską).
Administrator poprzez Serwis umożliwia wyszukiwanie przepraw Eurotunnelem. Nie pobiera on za to dodatkowej opłaty. Wszystkie informacje o należnościach są przedstawione przed dokonywaniem zakupu.
Administrator udostępnia Klientowi indywidualny Panel Moje Konto, który daje dostęp do kupionych już biletów, przeglądanie historii zakupów oraz zwrotu aktywnych Biletów. Za pomocą Panelu możliwe jest również sprawdzenie Biletu a w szczególności daty i godziny przeprawy.
Panel Moje Konto jest zakładany przez Administratora automatycznie w momencie zakupu Biletu i nie wymaga dokonania przez Klienta dodatkowych procedur rejestracyjnych. Podczas zakupu Klient otrzyma w wiadomości e-mail potwierdzenie złożenia rezerwacji oraz odnośnik (link) do Panelu Moje Konto. Przy pierwszym logowaniu System poprosi Klienta o ustawienie hasła logowania. Aby ponownie zalogować się do Panelu Moje Konto, Klient może to zrobić w każdym czasie podając adres e-mail oraz ustawione hasło.
Po stronie Klienta spoczywa ustawienie bezpiecznego hasła i Administrator nie ponosi odpowiedzialności za udostępnienie przez Klienta tego hasła osobom niepożądanym i wynikające z tego konsekwencje.
Klient w każdym czasie może żądać usunięcia indywidualnego Panelu Moje Konto poprzez wysłanie żądania usunięcia pod adres mailowy eurotunnel@aura.pl. Panel zostanie usunięty przez Administratora niezwłocznie.
3. Wykonanie umowy sprzedaży
Klient ma możliwość dokonania zakupu Biletu poprzez Serwis eurotunnel.pl poprzez:
- wyszukanie w przeglądarce interesującej go przeprawy dla wybranego pojazdu (według marki i modelu samochodu, typu lub danych rejestracyjnych dla pojazdów z Wielkiej Brytanii i Francji);
- wybór z dostępnych taryf oraz usług dodatkowych;
- uzupełnienie danych potrzebnych do zakupu biletów tj. imię, nazwisko, adres, adres e-mail, numer telefonu (są to dane obowiązkowe), opcjonalnie można podać dane pojazdu – numer rejestracyjny oraz dane rozliczeniowe do wystawienia faktury;
- zaakceptowanie Polityki Prywatności, Regulaminu Serwisu oraz Ogólnych Warunków Przepraw;
- po uzupełnieniu wymaganych danych oraz zaakceptowaniu Polityki Prywatności oraz Regulaminu Serwisu Klient poprzez przycisk „Potwierdź i zapłać” zakończy procedurę i zostanie przekierowany do dokonania płatności;
- dokonanie płatności będzie możliwe poprzez przekierowanie na stronę serwisu operatora płatności online PayU, gdzie będzie wskazana kwota do zapłaty;
- po dokonaniu płatności Klient otrzyma 8 cyfrowy kod, który należy wykorzystać w terminalu na bramce wjazdowej Eurotunnelu. Klient otrzyma na adres mailowy potwierdzenie z serwisu z linkiem do danych przeprawy oraz potwierdzenie z systemu operatora Eurotunnelu, w którym znajduje się link do uzupełnienia danych pasażerów wymagany przy odprawie.
Dokonanie zakupu biletu na Eurotunnel na stronie www.eurotunnel.pl jest zawarciem wiążącej umowy pomiędzy Klientem i operatorem Eurotunnelu oraz oznacza całkowitą akceptację Umownych Warunków Przeprawy.
Opłata musi zostać dokonana w czasie przewidzianym przez Serwis, w przeciwnym razie zakup zostanie anulowany. Płatność powinna zostać dokonana zgodnie z Regulaminem operatora płatności, który będzie dostępny po przekierowaniu Klienta do dokonania płatności.
Rezygnacja z zakupu może nastąpić do momentu dokonania płatności, po dokonaniu płatności będzie to możliwe wyłącznie zgodnie z Regulaminem Serwisu oraz Umownymi Warunki Przeprawy.
Potwierdzeniem zawarcia umowy między Klientem a Operatorem Eurotunnelu jest wygenerowany 8-cyfrowy numer uprawniający do przeprawy. Numer udostępniony jest zaraz po dokonaniu zakupu. Po zakupie na pocztę elektroniczną wysłany zostaje potwierdzenie od operatora Eurotunnelu zawierające kod przeprawy, dane przeprawy (data, godzina) oraz link do uzupełnienia danych pasażerów wymagany przy odprawie (Add API).
Klient może uzyskać fakturę za zakupiony bilet uzupełniając dane rozliczeniowe. Akceptując Regulamin, Klient wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie przez Administratora faktur, faktur korygujących i duplikatów tych dokumentów w formie elektronicznej na podany przez Klienta adres e-mail.
Wykaz taryf dostępnych na stronie eurotunnel.pl znajduje się w Ogólnych Warunkach Przepraw.
4. Prawo odstąpienia od umowy/zwrot biletu
Zwrot biletu jest równoznaczny z odstąpieniem od Umowy. Zwrot jest możliwy w przypadkach określonych w Ogólnych Warunkach Przepraw, który zostanie przekazany w czasie zakupu Biletu. Wysokość zwrotu zależy od wybranej taryfy i wybranych usług dodatkowych.
Zwrot kosztów: odstąpienie od umowy może być obciążone potrąceniem części należności (opłatą manipulacyjną) mogącej sięgać 100% wartości biletu (np. przy taryfach Day/Overnight, Short Stay Saver).
Zwrot biletu będzie możliwy za pośrednictwem Serwisu lub mailowo. Zwrotu będzie można dokonać w Serwisie w Panelu Moje Bilety poprzez wybór odpowiedniego biletu oraz zaznaczenia opcji zwrotu. Odstąpienie od umowy będzie możliwe również poprzez wysłanie maila z oświadczeniem o odstąpieniu z oznaczeniem danych osobowych oraz numeru Biletu na adres eurotunnel@aura.pl.
Zwrot ceny uiszczonej za Bilet następuje na rachunek bankowy, z którego dokonano zapłaty tych należności. Zwrot należności następuje w terminie do 7 dni roboczych od daty zwrotu Biletu. W przypadku wystawienia faktury przez Przewoźnika lub Administratora, zwrot uiszczonych należności będzie możliwy po potwierdzeniu odbioru przez Klienta stosownej faktury korygującej.
5. Reklamacje
a. Dotyczące przepraw
Reklamacje dotyczące przeprawy Klient powinien kierować bezpośrednio do Operatora Eurotunnelu. Administrator nie jest uprawniony do rozpatrywania takich reklamacji. Gdy reklamacja trafi do Administratora zostanie ona niezwłocznie przekazana do Operatora Eurotunnelu.
b. Dotyczące usług
Klient zgodnie z obowiązującymi przepisami ma prawo wniesienia reklamacji. Administrator rozpatrzy reklamacje dotyczące usług złożone na adres Centrum Podróży Aura Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie przy Aleje Jerozolimskie 144 lub pod adresem mailowym eurotunnel@aura.pl.
Reklamacja powinna zawierać podstawowe informacje takie jak:
- imię i nazwisko Klienta;
- adres do korespondencji, na który ma być wysłana odpowiedź na reklamację;
- opis zgłaszanych zastrzeżeń;
- numer Biletu, którego dotyczy reklamacja;
- żądanie Klienta.
Jeżeli reklamacja nie będzie zawierała wyżej wymienionych danych – Administrator zwróci pismo wraz z wskazaniem danych do uzupełnienia.
Reklamacje będą rozpatrywane w terminie 30 dni od dnia doręczenia. Odpowiedź zostanie przesłana na adres wskazany w reklamacji.
Klient ma również prawo dochodzenia roszczeń na podstawie przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
6. Prawa do Serwisu
Wszelkie prawa do Serwisu eurotunnel.pl przysługują Administratorowi w tym w szczególności prawa majątkowe, prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej, w tym do znaków towarowych.
Zabronione jest kopiowanie udostępnianych w Serwisie treści.
Administrator nie wyłącza możliwości korzystania z serwisu w przypadkach, gdy takie korzystanie na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa nie wymaga zgody podmiotu uprawnionego.
Administrator zastrzega sobie prawo do pozbawienia Klienta możliwości korzystania z Serwisu w przypadkach łamania przez Klientów przepisów prawa w tym: naruszanie za pośrednictwem Serwisu praw osób trzecich lub Administratora, podawanie przez Klienta danych niezgodnych z prawdą lub naruszających prawa osób trzecich, zakłócanie funkcjonowania Systemu.
7. Pliki cookie i polityka prywatności
Informacje dotyczące przetwarzania danych podawanych w ramach Serwisu oraz związane z tzw. plikami cookie są zawarte w Polityce prywatności Serwisu, dostępnej w ramach Serwisu i akceptowanej równolegle z niniejszym Regulaminem przez Klientów.
8. Postanowienia końcowe
Administrator udostępnia Regulamin w ramach Serwisu nieodpłatnie, a Klient ma możliwość utrwalenia treści Regulaminu poprzez jego pobranie, utrwalenie (zapisanie na trwałym nośniku) lub wydrukowanie w każdym momencie z Serwisu.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta; ustawy o ochronie danych osobowych.
Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Każdorazowo w przypadku zmiany Regulaminu wymagana będzie akceptacja przez Klienta nowego brzmienia tego Regulaminu w momencie zakupu Biletu po dacie wejścia w życie tego zmienionego Regulaminu.
Regulamin obowiązuje od dnia 20 czerwca 2024 roku.